Timo en Annika

In Puerto Deseado en onderweg naar Uruguay hebben Timo en Annika dingen gezegd die ik op moest schrijven voor hun juffen, vriendjes en vriendinnetjes in hun klas.

2-2-2011

Timo: Het was heel lang vliegen, en heel leuk, want de jus d`orange was erg lekker. Buenos Aires was heel erg warm. Ze hebben er lekkere ijsjes, die ze met een fiets door het park rijden. Ik vind de vlag heel mooi. Ik had mijn hup Nederland hup pet thuis laten liggen. Daarom heb ik nu een pet van Argentinie en ik krijg ook nog een voetbal t-shirtje. Veel mensen kennen Nederland van Maxima en van het Nederlands elftal en ze zijn blij dat Nederland gewonnen had van Brazilië.
Mama zei dat ze hier best kon wonen, maar dat wil ik niet want dan mis ik juf Jetty zo en mijn familie en Jayden en alle kinderen in mijn klas.
Argentinie is een heel groot land, we gingen vliegen naar Ushuaia in het zuiden. Annika en ik mochten in de cockpit en ik heb een foto gemaakt van de (dikke) piloot. We vonden het bubbelbad het leukst in Vuurland.

Annika vroeg, mag ik morgen (zondag) naar school, ik wil zo graag Assepoester spelen met Darwin en Romaisa en Nahid en Binc kan wel de prins zijn als hij dat wil, want hij heeft altijd mooie kleren aan, vooral de zwarte Piet kleren vind ik mooi. Ik vond het restaurant met de speeltuin leuk en het ijs (de grote gletsjer) en de bootreis. Maar het waait erg hard. Ik vind de flamingos erg leuk en de stoomtrein en een opaatje in ons huisje in Calafate. Hij was erg lief en grappig.
Mats, we tellen de nachtjes dat je nog moet slapen voor je jarig bent. Erg jammer dat we niet op je feestje kunnen komen.
Timo: Mats, wie gaat jou helpen je cadeautjes open maken als je arm in het gips zit?
We hebben in een slaapbus gezeten. Ik was wel moe, want we moesten heel vroeg opstaan en uitstappen. Het is hier heel lang licht. We maken elke dag iets mee in zeven weken. En alles is hier anders, want we zijn in een nieuw land.
We hebben zwart met witte dolfijnen gezien en met de pinguins op het strand gezeten en daarna zagen we zeeleeuwen.

4-3-2011

Annika:
We hadden vandaag een heel groot zwembad met een kinderbadje en het diepe en ik kon zelf zwemmen, alleen had ik twee lieveheersbeestjesbandjes om. En ik kon ook onder water springen.
We zijn heel erg nat geworden bij de watervallen en ik had twee keer een vlinder die heel lang op mijn hand bleef zitten. Er was ook een vlinder die 88 op zijn vleugels had staan. Met mama ging ik paardrijden in de bergen bij de prik cactussen. We hadden een heel groot, lief paard. Er was een kalfje, waar de mama van dood was gegaan. En die hebben we eten gegeven op onze hand. Hij had een blauwe tong aan de bovenkant en een roze aan de onderkant. Ik had ook een hondevriendje, India. Die ging altijd met ons mee als we gingen wandelen of naar de rivier gingen. Hij ging ook mee paard rijden.
Ik ben heel vaak gevallen, bijvoorbeeld als er een gat in het hout was bij de watervallen of op straat, want ze hebben soms geen mooie straten.
In het stadje waar we nu naar toe gaan is het carnaval.

Timo:
Ik ben met een tractor in de jungle gegaan en daarna moesten we zelf lopen. Het was een soort dieren tuin, maar eigenlijk is het een gekke dierentuin, want het is een jungle dierentuin voor zieke dieren. We hebben heel veel dieren gezien. Roofvogels, papegaaien, aapjes,tukans, wasbeertjes, schildpadden, een kaaiman en nog veel meer.
In Salta zaten we in een kabelbaan heel hoog boven de stad. Arme kindjes vragen eten als wij zelf aan het eten zijn. We hebben vlees en pizza gegeven en brood. Vandaag hebben we ijs gegeven aan een jongetje die net zo groot was als wij en die een beetje vies was en geen slippertjes aan had. En hij was helemaal alleen. Hij had geen gracias gezegd, dat vond ik wel jammer. Ik heb dus ook geen de nada gezegd.
We hebben heel veel in slaapbussen gezeten, nu is de laatste.

Reacties

Reacties

Petrs en Remco

Hi Timo en Annika en natuurlijk papa en mama.
Nou wij missen jullie ook hoor heel erg, maar gelukkig komen jullie al snel weer thuis.
Alles in het huis staat er nog en de schoonmaakster is ook geweest, dus dan kunnen jullie alles weer lekker vies maken.
Hier is er geen koe dood gegaan maar wel een van jullie plantjes en dat is ook heel zielig.
Als het dan lente wordt moeten we maar eens naar het tuincentrum gaan en een nieuwe te halen.
Nou tot snel en een hele goede terugreis.
Als jullie weer in de cockpi t mogen kijken niet aan het rode knopje zitten hoor???
Dikke Kus Petra en Remco

Peter

Hallo Timo & Annika,
Wat hebben jullie veel beleefd en gezien in 7 (zeuven, nee, zeven!) weken!
Ik kan niet wachten om alle verhalen van jullie te horen en alle foto's te zien!
Groetjes, ook aan papa & mama, van Peter.

Oma Toosje

Lieve Timo en Annika
Wat hebben jullie een mooi verhaaltje vertelt over hondje en andere beestjes en dieren en vlinders en bergen en watervallen en vlieg en busreizen.Als jullie thuis zijn kunnen jullie nog heeeel lang vertellen,maar ik laat jullie
op Schiphol niet meer los. Dikke knuffel X X

Babs

Heej lieverds,

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! En te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat ze er ook ijsjes hebben!
Hoe heet het hondje wat met jullie meeliep? Als jullie thuis zijn kom ik graag, samen met Dirk, naar de foto's kijken! Genietze nog! Dikke knuffel, Babs

Nelly de Man

Dag Lieve Nathalie, Chris, Timo en Annika.

Welkom thuis. Wees blij met de zak vol kadootjes
die jullie aan deze reis overgehouden hebben.
Onvergetelijke ervaringen die met geen goud te
betalen zijn. Het is je van harte gegund en nu maar
alles verwerken en ook weer in Nederland genieten
van alles en van elkaar natuurlijk.

Lieve groeten van Rob en Nelly de Man

jose

Hee die timo en annika, wat een superlang verhaal van jullie zeg, wat een heel groot avontuur, de fotos met de fiets en die enge haai, wat zijn jullie stoer en
zo groot..hardstikke leuk ik laat het ook aan peter zien.
Nog een nachtbusje..en...nederland. Dikke kussen voor
jullie 2tjes en paps en mams van jose en ome peter

jacobien verstappen

Hallo Nathalie,Chris, Timo en Annika,

Wat is het genieten om jullie reisverslagen te mogen lezen en Nathalie je zou eens een boek moeten schrijven zo mooi zoals jij alles weergeeft, super.
Verder een hele fijne vlucht terug naar huis en tot ziens, een hele dikke knuffel van

Jo en Jacobien

Debbie en Rowena

Super om de avonturen te lezen en wat mooi geschreven. Hoe is jullie vakantie verder nog geweest in het Franse land?
Het werd stil naast ons dat het gras ervan gestorven is. We hebben hier een foto van maar die kunnen we helaas niet op de site plaatsen?
We vinden het erg leuk jullie ontmoet te hebben!

Lieve groetjes,

Debbie en Rowena

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!